Digital annonsering for økt synlighet på nett.
Digital annonsering kan omfatte en rekke markedskanaler. Alt fra bannerannonser i nettaviser og magasiner, til SnapChat, Instagram, LinkedIn og TikTok.
Jeg tilbyr i første rekke hjelp med annonsering i de to største kanalene Google og i Meta – Facebook og Instagram. Dette fordi de aller fleste bruker Google når de søker etter varer eller tjenester, og Meta fordi den fortsatt har den største brukergruppen over 30 år.
Vi starter med å analysere din målgruppe og budskap. Så finner vi sammen frem til hvilke markedskanaler, og hvilket budskap du kan formidle.
Nedenfor kan du lese litt mer om to viktige markedskanaler.
Google Ads annonsering
Hvor er det du søker først når du leter etter noe? = Google.
Synlighet på Google gir deg en såkalt pull markedsføring. Du tiltrekker deg de som faktisk søker etter det du tilbyr. For å bli mer synlig på nett er det viktig å finne frem til de søkeordene som dine kunder bruker. Jeg hjelper deg å finne søkeordene, sette opp det tekniske til din annonsekonto og lage annonsekampanjer. Alt innen de siste oppdaterte verktøyene som finnes, bl.a. Performance Max som gir deg mulighet til å gjøre merkevaren din kjent på tvers av mange kanaler.
Facebook-og Instagram annonsering (Meta)
Annonsering på Facebook og Instagram er fortsatt en veldig rimelig, enkel og effektiv måte å vise seg frem for sine potensielle kunder. Facebook-annonsering kalles push-markedsføring. Det vil si at du viser frem dine produkter eller tjenester uten at kundene søker aktivt. Målet er å vekke interesse.
Jeg hjelper deg å sette opp din annonsekonto tilpasset deg og dine kunder. Og setter opp kampanjer basert på siste nytt innen AI (robotlæring) for best mulige resultater innen din målgruppe.